13 Ιανουαρίου 2015

Charly Gaul

Ο Άγγελος των Ορέων στην κόλαση του Bondone: ο θρύλος του Charly Gaul
 από gpmciclismo 




Πολλές φορές έχουμε μιλήσει για το ποδήλατο ως ενα άθλημα που γίνεται όμορφα αλλά και τρομερά ακραίο. Η προσπάθεια, ο ιδρώτας και η τεράστια προσπάθεια που απαιτείται για την αντιμετώπιση των  δύσκολων αναβάσεων.Σε όλα αυτά, λοιπόν, είναι επιπλέον και τη φύση.
Ένα παράδειγμα είναι αυτό που συνέβη στις 8 Ιουνίου, 1956. Τρεις ημέρες μετά την  trantanovesima του Γύρου της Ιταλίας την  ροζ φανέλα έχει Pasqualino Fornara. Στην 24η θέση με 17 λεπτά καθυστέρηση, υπάρχει ένας μικρός ποδηλάτης απο το Λουξεμβούργο. Το όνομά του είναι Charly Gaul. Είναι ακόμα νέος, 23 ετών. Πολύ λίγοι, ίσως, να γνωρίζουν την κόλαση. Ωστόσο, εκείνη την ημέρα ήταν σκέτη κόλαση.
Η ετάπ του προγράμματος εκείνη τη μέρα ήταν  από το Merano  στο Monte Bondone, Τρεντίνο. Οι αναβάσεις : Passo Rolle, Colle Brochon και Bondone.
Στην αρχή υπάρχει το κρύο και η βροχή. Οι ποδηλατες στην κούρσα είναι ακόμα 87. Κάθε ένας έχει το φόβο του για το τι τον περιμένει: το υψόμετρο, δυσκολίες, αλλά, πάνω απ 'όλα, οι αντίξοες καιρικές συνθήκες. Αλλά κανείς δεν ξέρει ακόμα που θα συμβεί  για ένα από τα πιο θρυλικά και τραγικά συμβάντα στην ιστορία της ποδηλασίας.




Στο Passo Rolle η βροχή αρχίζει να γίνεται χαλάζιΟι φανέλες  ήταν στο πλεκτό μαλλί με κοντά μανίκια και σορτς. Η  εφημερίδα ήταν ο μόνος τρόπος για να αποφύγει κανεις  το κρύο και τον παγωμένο άνεμο που αρχίζει από το καλοκαίρι  σε αυτές τις περιοχές και σε αυτά τα γεωγραφικά πλάτη.
Κατάβαση, στη συνέχεια, η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχιστεί. Οι
ποδηλάτες είχαν  σχεδόν παγώσει.

Στο Brochon φυσάει ένα κρύο αέρα που αποτρέπει ολους  σχεδόν τους
ποδηλάτες ψύχρα που σου τρυπάει τα κόκκαλα, τα μάτια γίνονται βαριά μετά το νερό που μέχρι εκείνο το σημείο.......εχουν γίνει  κατεψυγμένα τα  χέρια πάνω στο τιμόνι. Μια ακραία κατάσταση. Και υπάρχει ακόμα ανάβαση στη φοβερή Monte Bondone: ανάβαση  20 χιλιομέτρων, 39 στροφές, λάσπη και χιόνι για να συναντήσει κανείς. Στην Bondone το  χαλάζι γίνεται χιόνι. Η κατάσταση έχει γίνει δραματική. Από τους 87 ποδηλάτες που ξεκίνησαν από το Merano συνεχίζουν  44, μεταξύ των οποίων υπάρχει και η  ροζ φανέλα. Ήταν ετοιμος ο αθλητικός διευθυντής του Γύρου για να τον σταματήσει?
Στους πρόποδες του Bondone είναι μόνο ο Charly Gaul  στην πρώτη Rolle και Brochon με 5 λεπτά μπροστά από τον δεύτερο.  




 

Η Bondone που παίρνει το σχήμα μιας εταπ  του πόνου και της οδύνης, για  43 ήρωες σε ένα ποδήλατο και  να αψηφούν τη φύση και τον εαυτό τους. Ο αγώνας δεν είναι ενάντια στους ανταγωνιστές. Ο αγώνας δεν είναι πλέον για τη ροζ φανέλα, αλλά για την επιβίωση. Η θερμοκρασία εχει πέσει κάτω από το μηδέν, η προσπάθεια είναι ακραία.
Ένα μικρό αγόρι ήρθε από το μικρό Λουξεμβούργο ,κανοντας ενα  θρίαμβο πάνω στη Bondone, ισχυρότερο από το χιόνι και τον πάγο, ισχυρότερο από ό, τι η φύση. Ένα λεπτός ανηφορίστας , που γίνεται γίγαντας στην ιστορία της ποδηλασίας.
Άλλοι ήρωες έχουν καταφέρει να φτάσουν στη tragurdo? μεταξύ των οποίων θυμόμαστε τον  Λέοντα ή Fiorenzo Magni, το Λιοντάρι της Φλάνδρας. Τον Magni που  ήρθε τρίτος  στα 12 λεπτά με ένα σπασμένο ώμο και  δαγκώνει ένα  πανί δεμένο στο  σωλήνα  του τιμονιού  για να ανακουφίσει τον πόνο .Τώρα δυνάμωσε ακόμα περισσότερο λόγω της προσπάθειας στις ακραίες συνθήκες, στο οποίο είχε να τρέξει.
  Χωρίς αυτή την υπερπροσπάθεια κανένας δεν θα έφτανε στο τέλος.

Ο Charly Gaul, αφού διασχίσει τη γραμμή τερματισμού πρώτος, ο ίδιος δεν μπορεί καν να κινηθεί, έχει παραλύσει από το κρύο. Δεν μπορείτε να ανοίξει καν το στόμα μου. Δεν κανει χειρονομία νίκης, δεν υπάρχουν λόγια για να σχολιάσει αυτό το εγχείρημα. Και στην πραγματικότητα τι λόγια να πει? Πίσω από αυτό το κενό βλέμμα του κρύβει όμορφο συναίσθημα, το ίδιο με εκείνο που έχει δοθεί σε όλους τους λάτρεις της ποδηλασίαςLearco Guerra, αθλητικός διευθυντής της  FAEMA, έφθασε με δύο δοχεία με βραστό νερό και τον σκέπασε με την κουβέρτα. Μόνο μισή ώρα μετά, ήταν σε θέση να ανακάμψει και να αρθρώσει λέξη. Στον τερματισμό το θερμόμετρο ήταν μείον δέκα βαθμούς, το χιόνι ήταν πάνω από 40 cm. Με τα δεδομένα αυτά μπορούν να εξηγηθούν μόνο εν μέρει οι δυσκολίες του Charly στο τέλος του σταδίου.



Μετά την Bondone , κατέκτησε το ροζ φανέλα φτάνοντας μεχρι το ποδηλατοδρόμιο  Vigorelli στο Μιλάνο. Στα 23 του κέρδισε το Tour, περισσότερο με την καρδιά παρά με τα πόδια, γιατί μόνο με την καρδιά μπορεί να γραφτεί στις σελίδες της ιστορίας ως ένας Charly που εγινε ο Άγγελος των βουνών.
Προς τιμήν του κάθε χρόνο διοργανόνεται ο αγώνας «θρυλικός Charly Gaul

Τρέντο-Μόντε Bondone, έναν αγώνα που αποτίει φόρο τιμής σε αυτούς που έγραψαν την ιστορία στην  Bondone και ειδικά σε αυτόν που  αμφισβήτησε την κόλαση Bondone...




Η μεταφραση εγινε απο το Ιταλικο κείμενο στον Google translator και διορθώθηκε μετά με ποδηλατική ορολογία.....οπότε συγχωρέστε με για τυχόν λάθη....

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Ξεκινάμε την χρονιά με  αισιόδοξα μηνύματα απο 3 Ελληνόπουλα ,που ολοκλήρωσαν την μελέτη και κατασκευή ενός 100 % ελληνικού ποδηλάτου.
Το FP .





Folding Project.

Ωραία ιδέα.Διπλώνει, ειναι πρακτικό, μπαίνει στο μετρό.Αξίζει να στηρίξουμε την ιδέα και γιατί όχι , να την προθήσουμε...
Η τιμή του ξεκινά απο 830 € ........ειναι αρκετά ανταγωνιστική......

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΑΙΔΙΑ...

12 Ιανουαρίου 2015

ΠΟΤΕ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ?

Πότε αλλάζουν οι εποχές?
πολλοί πιστεύουν οτι οι αναβάτες και οι επιτυχίες τους αλλάζουν την κάθε εποχή .
Η κυριαρχία των Bartali,Coppi, Anquetil  ,Merckx , Hinault, Indurain,   Armstrong,Cipollini,Contador, και πολλών άλλων πέραν του ταλέντου τους θα ήταν η ίδια αν δεν είχε την βοήθεια της τεχνολογίας?
Διαβάζουμε ή ακούμε στις συζητήσεις μας ,ή εποχή του  Merckx,ή η δεκαετία κυριαρχίας του  Armstrong, που σημαίνει την διαρκή και παρατεταμένη επιτυχία κάποιου πρωταθλητή. Ομως συνήθως η επιτυχία αυτή καθορίζεται απο ενα συνδυασμό παραγόντων πέραν του φυσικού ταλέντου του κάθε ποδηλάτη.
Η αλήθεια είναι οτι κάθε μεγάλος αθλητής που ξεπερνάει τις 2 συνεχόμενες σαιζόν επιτυχιών , αρχίζει να μπαίνει στο πάνθεον των πρωταθλητών.Ομως πέραν των επιτυχιών του και της εξωτερικής βοήθειας άλλων παραγόντων όπως η εξέλιξη της προπονητικής, των εργομετρικών,των αεροδυναμικών συρράγγων, του εξοπλισμού, ένα ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ παίζει η ανάπτυξη της τεχνολογίας των υλικών.
Ατσάλι,αλουμίνιο,τιτάνιο, κάρμπον στους σκελετούς και στα εξαρτήματα, μια διαρκής εξέλιξη και ψάξιμο απο τους κατασκευαστές μας κάνουν και μας να ακολουθούμε τις εξελίξεις και να παρακολουθούμε με αγωνία.
Ομως αν προσεκτικά μελετήσει κανείς τις μεγάλες αλλαγές στην ποδηλασία τις έφεραν οι αλλαγές που έγιναν στην μετάδοση.
Η μεταφορά της δύναμης του ποδηλάτη γίνεται μέσω της πεταλιέρας στο πίσω γρανάζι. Ετσι απλά πρωτόγονα,  ρεαλιστικά 2 γρανάζια μια αλυσίδα...

Σκέψου....απλά....δύναμη ποδιών..............αλυσίδα..................γρανάζι..............

δαγκώνεις το τιμόνι κοκκινίζεις , λαχανιάζεις ,τα δίνεις όλα .....οτι έχεις και δεν έχεις.....δεν σε νοιάζει τίποτα....ούτε αν λαστιχάρει το πλαίσιο ,αν οι τροχοί σου είναι σιδερένιοι, μόνο φουσκωμένα λάστιχα  και έφυγες....

οι Μεγάλες αλλαγές έγιναν την εποχή που άλλαζαν τα πατήματα.Με αυτά προσαρμόζεται και η τάση της ποδηλασίας,ανεξάρτητα απο τον πάνω στο ποδήλατο είμαι εγώ ή εσύ ή ο Ullrich...
Οταν ο Γύρος Γαλλίας επέμενε στα θεωρητικά χαρακτηριστικά περί αθλήματος ,να απαγορεύει τις ταχύτητες στα ποδήλατα μέχρι λίγο πριν τον 2 ΠΠ, οι κατασκευαστές είχαν φτάσει στο να φτιάχνουν τροχό με 2 ή 3 ταχύτητες, με την συνοδεία ανάλογων σαζμάν.Στα σαζμάν κυριαρχούσαν πολλές τάσεις...Osgear, Simplex, Campagnolo Gran sport.
1937.H πρώτη επανάσταση.Ο Γύρος Γαλλίας επιτρέπει τις ταχύτητες ή επικράτηση του super champion "Osgear" συστήματος  που φέρνει τις μεγάλες αλλαγές στους χρόνους και στην σχεδίαση του Γύρου.

1947  Ο  Jean Robic νίκησε τον Γύρο Γαλλίας χρησιμοποιώντας ένα Simplex rear derailleur.  

Helyett Speciale

Μετά  ακολούθησε η εποχή των Bartali-Coppi με την Campagnolo... 
 
1946 H Campagnolo παρουσιάζει το Cambio Corsa όπου επηρεάστηκε σχεδιαστικά απο την Nivex 




1951 H Campagnolo πατεντάρει το παραλληλόγραμμο σαζμάν....
 Eπίσης στον δισκοβραχίονα με  151mm BCD(bolt-circle diameter)τα δόντια ήταν 47 το μικρό και 52 το μεγάλο. Bέβαια υπήρχε και κιτ προσθήκης ενός τρίτου γραναζιού μπροστά,για τις πολύ μεγάλες αναβάσεις.






 θέλετε και άλλες ιδέες ? 65 χρόνια ή βασική ιδέα ακόμη κρατάει γερά....

Δεκαετία 60.Η πλειοψηφία των ποδηλατών χρησιμοποιούν  στον πίσω τροχό τέσσερα ή πέντε γρανάζια.
Εμπρός αλλάζει το γρανάζι με την πλειοψηφία να χρησιμοποιεί 44 δόντια . 
Δεκαετία 70. Η πλειοψηφία των ποδηλατών χρησιμοποιούν  στον πίσω τροχό με έξι γρανάζια.

Βγαίνει νέος δισκοβραχίονας με 144 mm  BCD(bolt-circle diameter) και μπορεί να μπεί 42 δόντια γρανάζι.



Η SHIMANO στην πρώτη γενιά  DURA ACE χρησιμοποιεί 135mm  BCD(bolt-circle diameter)
και μπορεί να μπεί 39 αρι γρανάζι.





και άλλες αλλαγές?

1990:H ανακάλυψη του Mountain bike.Eφερε τις μεγάλες αλλαγές που επηρέασαν και την ποδηλασία δρόμου. Απο τα γρανάζια που έκαναν ευκολότερη την ζωή του ποδηλάτη,την δεύτερη επανάσταση στις πωλήσεις, έως την ανακάλυψη βουνών μονοπατιών που μόνο με ορειβασία μπορούσες να γνωρίσεις.
Η βάση όμως της ποδηλασίας δρόμου παραμένει η ίδια 65 χρόνια τώρα.Τι πιο διαχρονικό.
Κάρμπον-αλουμίνιο -ατσάλι στον σκελετό?
Αδιάφορο...όταν γυρνάς τα πεντάλ !!!


το ερώτημα βέβαια είναι τι επιτρέπει η U.C.I. και τι απαγορεύει?  Αυτό καθορίζει και τα πράγματα,γιατί θα μπορούσα να αναφέρω και τα αεροδυναμικά ποδήλατα της δεκαετίας του 1980, τους μικρούς ή μεγάλους τροχούς ,τις αερόμπαρες , τα ποδήλατα της Lotus ,Corima κλπ.
Eπι της ουσίας όμως ,τίποτα κοσμογονικό δεν έχει αλλάξει στην βασική σχεδίαση της μετάδοσης της κίνησης..
Τα συστήματα εσωτερικών ταχυτήτων ή το σύστημα Rohlof...δεν έχει εφαρμοστεί ικανοποιητικά σε αγώνες , και απαιτούν εξειδικευμένο σέρβις καθότι είναι πολύπλοκα...

Η συζήτηση μπορεί να συνεχιστεί......
 

31 Δεκεμβρίου 2014

Tommasini catalog 1992

Εδώ θα δούμε τα μοντέλα του Irio του 1992...

Γνωρίζω κάποιους φίλους που έχουν μια συμπάθεια για τις κατασκευές του Tommasini....









30 Δεκεμβρίου 2014

ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ 2015

ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ 2015


      Το 2014 τελειώνει και έρχεται μια νέα χρονιά,γεμάτη ελπίδες και προσδοκίες για όλους μας,Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους στήριξαν το blog αυτό που έφτασε 3500 περίπου entries μέσα στην χρονιά.Με 56 θέματα ,ξεκίνησα μια ιδέα που είχα,καθαρά για δική μου τρέλα, πιστεύω να σας άρεσαν και να επισημάνω οτι θα συνεχίσω έτσι.

Πιστεύω να σας αρέσει η θεματολογία του,να ενημερώνεστε συχνά για τις βόλτες μας,τις προπονήσεις μας και γενικά να βλέπετε με ενδιαφέρον τα θέματά του.Θα περιμένω φέτος περισσότερα σχόλια σας ,υποδείξεις ,ιδέες και ότι άλλο έχετε σκεφτεί. Αν θέλετε μπορείτε να μου στείλετε ένα e-mail ή να κάνετε σχόλια.Τα σχόλια που κάνετε μου δείχνουν και το ενδιαφέρον σας και ανοίγουν και μια συζήτηση γενικότερα,έτσι ώστε να έχουμε και μια επικοινωνία.
Θα ήθελα με αφορμή την κυκλοφορία ενός βιβλίου σχετικά με την ιστορία του ποδηλάτου στην Ελλάδα, να  βρώ την ευκαιρία να κάνω ένα ψηφιακό αρχείο με φωτογραφίες ,κείμενα,σημειώσεις ή ότι άλλο έχει ο καθένας στα συρτάρια του ή αν γνωρίζετε οποιονδήποτε ή ακόμη και καμιά φωτογραφία του παππού με το ποδήλατο. Οτι υλικό υπάρχει , ας μην είναι θαμμένο στα συρτάρια, αλλά ας βγεί έξω να θυμόνται οι παλιοί και να μαθαίνουν και νέοι.

Για φέτος,όπως και κάθε χρόνο,τέτοια εποχή τα μικρά παιδιά περιμένουν το δώρο τους,  έτσι και εμείς γιατί όχι,  μικρά παιδιά είμαστε περιμένουμε το δώρο μας.
Λοιπόν κάνω μια λίστα με τα δώρα που θα ήθελα από τον Άγιο Βασίλη.

1)Ενα NOS πλαίσιο lightweight παλιακό με σωλήνες COLUMBUS.


2)Μια τρόμπα δαπέδου



3)Μερικές μπλούζες μάλλινες











Καλή χρονιά, καλές προπονήσεις  και καλή διάθεση.




22 Δεκεμβρίου 2014

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ.

Σπάνιο φωτογραφικό υλικό,που χάνεται με την πάροδο του χρόνου.Αξίζει να δούμε φωτογραφίες της προπολεμικής εποχής,ποδηλατικά ρούχα παρόμοια με τα ποδοσφαιρικά,ποδήλατα εντελώς ακατάλληλα για αγώνες , δείχνουν την δίψα για ποδηλασία που σε συνδιασμό με τα πενιχρά οικονομικά της εποχής, βγάζουν εναν χαμένο ρομαντισμό...








Αγώνες στο Τατόι ,σιρκουί,παλιοί θρύλοι της ποδηλασίας...ιστορίες που χάνονται στον χρόνο και  που μεταδίδονται απο στόμα σε στόμα, απο τους προπονητές στους αθλητές και ισως χάνονται.....στα συρτάρια του καθε παλιού αθλητή.



Γύρος θριάμβου για την Πρωταθλήτρια Ελλάδος ΑΕΚ στο γήπεδο της ΑΕΚ. Βαλμάς, Νταλίπης, Λουλούκος, Μαραγκός και Χατζηστεφάνου. Πηγή: Αρχείο Π.Α.Σ. «Ερμή» Μαρκοπούλου.


Οι ποδηλάτες του «Ερμή», Αθανασιάδης, Κώστας Μητσάκης και Βαγγέλης Τσιριδήμος στο Καλιμάρμαρο, στη γιορτή της Ολυμπιακής Ημέρας το 1971. Πίσω από τους ποδηλάτες του «Ερμή» διακρίνονται ποδηλάτες του «Απόλλωνα» Αθηνών. Πηγή: Αρχείο Π.Α.Σ. «Ερμή» Μαρκοπούλου.


Ο Στέλιος Βάσκος τερματίζει τρίτος στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα που διεξήχθη στη Ρόδο τον Αύγουστο του 1975. Πηγή: Αρχείο Π.Α.Σ. «Ερμή» Μαρκοπούλου.

Βάσκος Τρίκαλα-Αθήνα

Κοβάνης


Ψάχνω φωτογραφίες και περιγραφές παλιών αγώνων Ποδηλασίας και περιμένω νέα απο κάθε λάτρη του ρετρό ποδηλάτου.   Επικοινωνήστε μαζί μου για να δημοσιεύσουμε σε αυτο το blog ότι έχει σχέση με την Ποδηλασία της Ρομαντικής εποχής..

24 Νοεμβρίου 2014

RALEIGH 531-ΒΟΛΤΑ ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2014

Μετά απο 34 χρόνια απο την αγορά του,30 χρόνων απραξίας και 10 χρόνια απο τον τελευταίο του αγώνα,ξαναβγήκε να δουλέψει.
Εκανα μια βόλτα-προπόνηση,με γνήσιο χειμωνιάτικο καιρό εως την Αγία Μαρίνα όπου  με έβγαλε ασπροπρόσωπο.
Εγινε το επίκεντρο του θαυμασμού στην παρέα οχι άδικα πιστεύω, μιας και η εμφάνισή του κεντρίζει τα μάτια του ψαγμένου ποδηλάτη.
Τα πατήματά του μου θύμισαν παλιές καλές εποχές που έκανες ποδήλατο και η καθε βόλτα ήταν μια "πραγματική" προπόνηση.
Θα προσπαθήσω να κάνω φέτος περισσότερες προπονήσεις μαζί του .......γιατί πιστεύω οτι τα ποδήλατα μας πρέπει να τα καβαλάμε κιόλας ,αντι να τα έχουμε μόνο κρεμασμένα....