18 Φεβρουαρίου 2015

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ





Επαναφέρω το θέμα....πιστεύω ότι το πρότζεκτ που είχε αναγγελθεί ,μάλλον πάει για ακύρωση...
Νομίζω ότι χρέος μας είναι να ξεκινήσουμε μια σοβαρή κουβέντα-ΑΙΤΗΜΑ για κατασκευή ενός υπαίθριου ασφάλτινου ποδηλατοδρομίου LOW-BUDJET -χαμηλού κόστους συντήρησης....μεγάλου μήκους ή 1000 ή 2000 μέτρων...για πολλαπλές εκδηλώσεις και για χρήση απο αθλητές....
Παράλληλα την κατασκευή ικανού αριθμού ποδηλατοδρόμων.......

Ο χώρος είναι δημόσιος, περιουσία ΟΛΩΝ   μας ,χρειαζόμαστε εμείς και τα παιδιά μας μια κατασκευή κόσμημα για τις επόμενες ποδηλατικές γενεές....αντίστοιχα ποδηλατοδρόμια υπάρχουν σε όλες τις ποδηλατοχώρες.........

εχω μιλήσει και παλαιότερα σε ομιλίες για το αντίστοιχο θέμα και νομίζω ότι όλο μας καταλαβαίνουμε τι θέλουμε...(ασφάλεια -όσο το δυνατόν λιγότερες ώρες εκτεθειμένοι στον κίνδυνο των αυτοκινήτων και γενικότερα των κινδύνων)

παραθέτω μια ομιλία μου στην ΠΕΠΑ. Βέβαια τότε γίνονταν μια συζήτηση με δήμους και οργανώσεις κατοίκων των όμορων δήμων της περιοχής για ποδηλατόδρομους κλπ...
Βέβαια την εξέλιξη την γνωρίζουμε....εξαγγέλθηκε ένα επενδυτικό πλάνο αμφίβολης αξίας και είναι πολύ πιθανόν να ακυρωθεί.......

ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΟΥΜΕ ΜΙΑ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ ,ΑΣ ΖΗΤΗΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΜΕ!!!


ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΠΑ ΤΟ 2006


[i]Οι πόλεις και οι πολίτες τις τελευταίες δεκαετίες  αρχίζουν να αντιλαμβάνονται ότι 'κάτι δεν πάει καλά με τον τρόπο που βιώνουνε τις μετακινήσεις στην καθημερινή τους ζωή'. Σε όλες τις έρευνες που γίνονται οι πολίτες παραδέχονται ότι:
  • η κίνηση με το Ι.Χ. γίνεται όλο και πιο δυσχερής
  • θα χρησιμοποιούσαν το λεωφορείο αν ήταν επαρκές, αξιόπιστο, γρήγορο και φτηνό
  • θα χρησιμοποιούσαν το ποδήλατο αν υπήρχαν ασφαλείς διαδρομές και δίκτυο που να καλύπτει όλη την πόλη. 

Η υπόθεση ποδήλατο ουσιαστικά ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια στην Ελλάδα με πρωτοβουλία τριών υπουργείων, των ΥΠΕΧΩΔΕ, Μεταφορών και Εσωτερικών. Κινητοποίησαν πολλές δεκάδες Δήμων που έδειξαν πρόθυμοι, και ήταν έκπληξη, να συμμετάσχουν στη σχετική εκστρατεία. Εκπονήθηκαν επίσης δεκάδες μελετών και έγιναν κάποιες υλοποιήσεις σε μερικούς Δήμους. Αποκτήθηκε πολύτιμη τεχνογνωσία.
Τώρα τα έργα για το ποδήλατο έκαναν κοιλιά. Το πρόβλημα έγινε αισθητό λίγους μήνες πριν από τις τελευταίες εκλογές και συνεχίζει να υπάρχει. Τα υπουργεία δείχνουν σε αυτή τη φάση να εγκαταλείπουν αυτό που τόσο φιλόδοξα και δυναμικά είχαν στήσει. Κάποιοι δυσκολεύονται να κατανοήσουν τι πραγματικά σημαίνει πολιτική για το ποδήλατο. Την αντιμετωπίζουν κοντόφθαλμα σαν μια πολιτική για την κυκλοφορία ενός ακόμη μέσου. Υποτιμούν ότι πολιτική για το ποδήλατο σημαίνει πολιτική και για τον πεζό, πολιτική για τη μείωση της ρύπανσης και του θορύβου, πολιτική για την απελευθέρωση των πεζοδρομίων από την αυθαίρετη στάθμευση, πολιτική για να γίνει η πόλη πιο όμορφη και πιο ασφαλής και να λειτουργήσει αποτελεσματικότερα. Ξεχάσαμε την αξία της γειτονιάς και του πεζοδρόμιου.

Στην Ελλάδα οι συνεχείς επεκτάσεις σε προάστια ανέτοιμα να τις υποδεχτούν, που έχουν σαν αποτέλεσμα την επιμήκυνση των μετακινήσεων, η εκρηκτική αύξηση των αυτοκινήτων, η ολοκληρωτική έλλειψη υποδομής για τη στάθμευση, ο κορεσμός, η ρύπανση, ο θόρυβος και τα ατυχήματα δυναμιτίζουν το μέλλον της ελληνικής πόλης.

Η ανάπλαση της ελληνικής πόλης δεν μπορεί να επιβληθεί. Θα είναι δική μας απόφαση. Θα είναι απόφαση δύσκολη και τολμηρή, αλλά μονόδρομος, για ευημερία, για μια άλλη ποιότητα ζωής, για μια άλλη ποιότητα στις μετακινήσεις. Για να μετακινείσαι και να βλέπεις, να ακούς, να αγγίζεις, να νιώθεις, να παίρνεις βαθιές αναπνοές, να κουβεντιάζεις, να χαμογελάς, να ασκείσαι, να μην ενοχλείς, να μην προκαλείς, να μην απειλείς, να απολαμβάνεις. Είναι φανερό ότι το περπάτημα και το ποδήλατο είναι εκείνοι οι τρόποι μετακίνησης που εξασφαλίζουν αυτές τις ποιότητες και τις συμπεριφορές ευγένειας και πολιτισμού.

Δεν αρκούν οι άσπρες γραμμές στην άσφαλτο για να αφήσει ο κάτοικος το Ι.Χ. Μόνο με έργα υψηλής λειτουργικής και αισθητικής αξίας που συντηρούνται συστηματικά γίνονται πειστικές και τελικά αποδεκτές οι πολιτικές. Ίσως περισσότερο από άλλα έργα, αυτό που χαρακτηρίζει τους ποδηλατόδρομους είναι οι κατασκευαστικές τους λεπτομέρειες και η σήμανσή τους. Ποδηλατόδρομος σημαίνει χρώμα, που το έχει τόσο ανάγκη η ελληνική πόλη.

Το ποδήλατο κάνει τα πρώτα του βήματα σε ένα περιβάλλον απειλητικό και βίαιο. Το ζήτημα δεν είναι να επιβιώσει αλλά να βγει νικητής απέναντι στα έντονα ζημιογόνα συμβατικά και κυρίαρχα μέσα μετακίνησης. Χρειάζεται θωράκιση, προστασία και ανεπιφύλακτη υποστήριξη. Δεν στριμώχνεται και αυτό στους συνήθως κορεσμένους και βρώμικους δρόμους της ελληνικής πόλης. Είναι ένα εύθραυστο κόσμημα που έχει νόημα μόνο σε ένα ανάλογο περιβάλλον. Το ποδήλατο ανήκει στην ανθρώπινη και βιώσιμη πόλη και αυτή είναι ο τελικός στόχος. Το ποδήλατο είναι ένα από τα εργαλεία για την οικοδόμησή της.

Την ταυτότητα σε μια πόλη τη δίνει ο δημόσιος χώρος της. Οι δρόμοι και οι πλατείες της. Είναι πολύτιμος γιατί εκεί προβάλλεται και αναφέρεται η κοινωνία της πόλης. Το ποδήλατο αντίθετα από άλλα μέσα που τον καταστρέφουν, προστατεύει και αναδεικνύει το δημόσιο χώρο. Η ένταξη του ποδηλάτου δεν είναι λοιπόν ένα πρόβλημα συγκοινωνιακής τεχνικής. Είναι ένα στοίχημα κατασκευής της βιώσιμης πόλης με διαφορετικά κριτήρια και προτεραιότητες. Οι ποδηλατόδρομοι παίρνουν χώρο από το αυτοκίνητο. Οι ποδηλατόδρομοι συνεπάγονται διαπλάτυνση των πεζοδρομίων. Οι ποδηλατόδρομοι έχουν ως προϋπόθεση κυκλοφοριακές αλλαγές όπως την ουσιαστική ιεράρχηση του οδικού δικτύου, τη δημιουργία γειτονιών ήπιας κυκλοφορίας, τη γενικευμένη μονοδρόμηση των οδών. Δρομολογούν δηλαδή λύσεις που κερδίζουν χώρο για τον πεζό, τον ποδηλάτη, το πράσινο. Με τα ολοκληρωμένα σχέδια βιώσιμης κινητικότητας η πόλη γίνεται διαφορετική.  
ΠΡΟΤΑΣΗ
Εμεις προτεινουμε παραλληλα :
Εμείς σαν ΠΕΠΑ
Προκειμένου, λοιπόν, να αντιμετωπίσουμε την σύγχρονη πραγματικότητα έχουμε να προτείνουμε επίσημα σαν φορέας των μελών μιας Πανελλήνιας ποδηλατικής κοινότητας:
Στην σχεδίαση του Ενιαίου Μητροπολιτικού Πάρκου Ελληνικού απο το Υπουργείο Μεταφορών και  Επικοινωνιών  να συμπεριληφθεί ενα εκταταμένο δίκτυο ποδηλατοδρόμων.
Ας αντλήσουμε από την πλούσια εμπειρία των ευρωπαϊκών πόλεων.
Οι μεμονωμένες εκδηλώσεις τοπικής εμβέλειας των πόλεων δεν έχουν τα αναμενόμενα αποτελέσματα, γιαυτό χρειάζεται συλλογική και συντονισμένη προσπάθεια των φορέων για την επίτευξη των στόχων αυτών.
ΑΙΤΗΜΑ

  • Δημιουργία 15-35 χλμ Ποδηλατοδρόμων μεικτής χρήσης(Ηπιας μορφής & Τάπητα ανάπτυξης υψηλών ποδηλατικών-ταχυτήτων)
  • Παράλληλη ανάπτυξη πεζοδρόμων για περπάτημα.
  • Δημιουργία πιστών –ραμπών για BMX-FREESTYLE BMX κλπ.
  • Εκτεταμένη Δενδροφύτευση ως ΕΛΑΧΙΣΤΗ εκμετάλλευση πρασίνου- ενος χώρου που για τα δεδομένα της Αθήνας ειναι η τελευταία  ευκαιρία δημιουργίας ενός «Πνεύμονα μέσα στην Πόλη» Θέλουμε δένδρα,φυτά,λουλούδια εναν μεγάλο χώρο πρασίνου που σε μερικα χρονια να εχει την μορφή Δάσους μέσα στην πόλη.(προτυπα μεγάλων ευρωπαικών πόλεων).-Κανουμε και μια ένστανση σχετικά με τις κατασκευές γηπέδων.Παρατηρούμε συνεχείς κατασκευές –τσιμεντοποιημένων γηπέδων που χρειάζονται αστυνόμευση-φύλαξη και έχουν υψηλό κόστος συντήρησης με τα συνεπακόλουθα της εγκατάληψης και της αδιαφορίας.
  ΣΚΟΠΟΣ

  • αναψυχή των Ποδηλατών και Πολιτών με Αθληση ήπιας μορφής απαλλαγμένη απο την κίνηση των αυτοκινήτων
  • ασφάλεια των Ποδηλατών σε μια πόλη που δεν έχει «ίχνος» πράσινου,και διακατέχεται απο  έλλειψη κατάληλης  νοοτροπίας απέναντι στον ποδηλάτη και στον πεζό.
  • δυνατότητα διοργάνωσης Ποδηλατικών αγώνων(Παγκοσμίων & Πανευρωπαικών Κυπέλλων Αγώνων ποδηλασίας Δρόμου κλπ) .Τα τελευταία χρόνια η ΕΟΠ(Ελληνική Ομοσπονδία Ποδηλασίας ),οι Αθλητικοί Σύλλογοι,η ΠΕΠΑ δυσκολεύονται να βρούν χώρους διεξαγωγής των αγώνων λόγω του πυκνού  οικιστικού,οδικού,αστικού δικτύου.
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ

Το θέμα βρίσκεται απο οσα γνωρίζουμε σε φάση σχεδιασμού.Θα θέλαμε να γνωστοποιήσουμε με την παρουσία μας, την βούληση μας για συνεργασία με τους υπεύθυνους Συγκοινωνιολόγους,ειδικούς, Πολικούς Φορείς, Τοπική Αυτοδιοίκηση και λοιπούς εμπλεκόμενους με το εργο.

Σαν απόλυτα ειδικοί στο συγκεκριμένο αντικείμενο θα θέλαμε να ερωτηθούμε να παραστούμε και να βοηθήσουμε με τον τρόπο μας στην πρόβλεψη των καλύτερων δυνατών παραμέτρων κατασκευης του έργου απο τον σχεδιασμό του μέχρι και την υλοποίηση του. Τα παραπάνω μέτρα φυσικά δεν έχουν κανένα νόημα αν δεν συνοδεύονται από παράλληλα έργα που θα προκύπτουν από μια πλήρη μελέτη.»

Με λίγα λόγια, το ποδήλατο και οι ποδηλατόδρομοι δεν εντάσσονται στον ιστό μιας πόλης χρησιμοποιώντας απλά και μόνο δυο γραμμές κίτρινης μπογιάς επάνω στο οδόστρωμα.Χρειάζεται στην μελετη να συμμετασχουν ενεργά οι «αμεσα» ενδιαφερόμενοι και  ολοι οι ενδιαφερόμενοι πολίτες ετσι ωστε να εχουμε σαν τελικο αποτελεσμα ενα εργο με μακροπρόθεσμα ωφέλη στην ποιότητα ζωής μας.



Δεν υπάρχουν σχόλια: