08 Δεκεμβρίου 2017

Stelios Farantakis cyclist _ Sojasun espoir A.C.N.C.

Στέλιος Φαραντάκης: Ένας Κρητικός στο Παγκόσμιο

Συνέντευξη στο περιοδικό MBIKE

Ένας νεαρός αθλητής από την Κρήτη, ο Στέλιος Φαραντάκης, ήρθε πριν από λίγο καιρό στο προσκήνιο όταν τερμάτισε στη 13η θέση στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, στην κατηγορία U23.


Στέλιο πόσων ετών είσαι και με ποια ομάδα αγωνίζεσαι;Είμαι 22 ετών και αγωνίζομαι στη γαλλική ομάδα πρώτης κατηγορίας  Sojasun espoir A.C.N.C.
Από πότε κάνεις αγωνιστική ποδηλασία;Άρχισα να αγωνίζομαι από τα δεκατέσσερα, ωστόσο, πρωταθλητισμό κάνω τα τελευταία 5 χρόνια.
Είχες μια εξαιρετική σεζόν φέτος. Πες μας λίγο, πώς κύλησε;Η χρονιά άρχισε αρκετά καλά με μία πολύ καλή θέση και εμφάνιση στον πρώτο μου αγώνα-στόχο στις αρχές του Μαρτίου, αλλά δυστυχώς,  λόγο ενός τραυματισμού που είχα αμέσως μετά, με άφησε για 4 εβδομάδες εκτός, με αποτέλεσμα να ξαναβρεθώ σε καλή αγωνιστική κατάσταση αρχές Μαΐου.
Το παγκόσμιο πρωτάθλημα ήταν από την αρχή της σεζόν στους στόχους σου;Στην αρχή της χρονιάς είχα στοχεύσει στο Πανευρωπαϊκό πρωτάθλημα στη Δανία, αφού η διαδρομή ήταν παρόμοια με αυτή του 2015 όταν είχα πάρει την πέμπτη θέση. Όσο περνούσε η σεζόν έβλεπα, ότι αποδίδω καλύτερα σε δύσκολες διαδρομές, με μικρές και δυναμικές ανηφόρες οπότε και είπα στον προπονητή μου – Πατέρα μου- ότι ήθελα να στοχεύσω για μία θέση στο βάθρο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.
Ποια ήταν η προετοιμασία σου γι’ αυτό;Η προετοιμασία ξεκίνησε αμέσως μετά τις διακοπές μου (μία βδομάδα) στα μέσα του Ιουλίου. Έπειτα άρχιζα να χτίζω και να δουλεύω στα σημεία όπου ήμουν καλός και χωρίς να δώσω μεγάλη έμφαση στα μειονεκτήματά μου πχ. χρονόμετρο, σπρίντ. Επίσης, μέσα από τους αγώνες προπόνησης βοηθούσα την ομάδα μου, με αποτέλεσμα να γίνομαι και εγώ καλύτερος και όταν ερχόταν η σειρά τους να με βοηθήσουν είχα τις ανάλογες απαιτήσεις, κάτι που δυστυχώς ήταν αδύνατον να έχω στο Παγκόσμιο.
Είχες μια καταπληκτική εμφάνιση στο Παγκόσμιο. Πες μας την εμπειρία σου.Ό,τι και να περιγράψω, αν κάποιος δεν το ζήσει δεν μπορεί να καταλάβει. Αυτό που θα πω είναι, ότι την επόμενη μέρα του αγώνα μου, και πλέον ως θεατής, ζήλευα που δεν μπορούσα να τρέξω και εγώ.
Μετά τα αποτελέσματα αυτά, υπήρξε ενδιαφέρον και από κάποια επαγγελματική ομάδα;Δυστυχώς καμία απολύτως. Υπάρχουν άτομα στην Ελλάδα που θα μπορούσαν να με βοηθήσουν, αλλά δεν υπάρχει ούτε από εκεί κανένα ενδιαφέρον. Προσπάθησα μόνος μου να βρω αλλά οι χορηγοί των ομάδων δεν έχουν κανένα όφελος από την Ελλάδα, οπότε το κάνει ακόμα πιο δύσκολο. Εκτός βέβαια, και αν είσαι μεγάλο ταλέντο της ποδηλασίας. Δική μου γνώμη πάντα.
Στην αγωνιστική σεζόν, πόσες ώρες την εβδομάδα περίπου προπονείσαι και πώς συνδυάζεις την προπόνηση με τις άλλες σου υποχρεώσεις;Μέσα στην αγωνιστική σεζόν περνάω περίπου 13 ώρες πάνω στο ποδήλατο χωρίς του αγώνες, οι οποίοι είναι σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο.
Ποιο είδος ποδηλασίας αγαπάς περισσότερο;Αυτό που έκανα πάντα, την ποδηλασία δρόμου.
Ποιοι είναι οι στόχοι σου για την επόμενη χρονιά;Να κάνω μια φοβερή σεζόν και με τη βοήθεια της ομάδας μου να περάσω στο επαγγελματικό επίπεδο.
Πώς φαντάζεσαι τον εαυτό σου σε 5 χρόνια από τώρα; Πού θα ήθελες να έχεις φτάσει;Το πώς με φαντάζομαι δεν μπορώ να το απαντήσω διότι δεν το έχω σκεφτεί ποτέ. Γενικά στη ζωή μου δεν προβλέπω ποτέ, προσπαθώ να πηγαίνω μέρα με την ημέρα και να ζω τη στιγμή. Τώρα το πού θα ήθελα να έχω φτάσει είναι να έχω κατακτήσει το όνειρό μου, το οποίο είναι και ο απώτερος σκοπός δηλαδή να τρέξω και να τερματίσω τον Γύρο της Γαλλίας.
Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να ευχαριστήσω την οικογένειά μου και την εταιρεία Νίκος Μανιατόπουλος που με στηρίζει τα τελευταία 5 χρόνια.
Στέλιο σου ευχόμαστε κάθε επιτυχία και να κατακτήσεις το όνειρό σου!

Δεν υπάρχουν σχόλια: