28 Μαρτίου 2023

UGO DE ROSA R.I.P. 1934-2023 89 ΕΤΩΝ

 

ΑΠΕΒΙΩΣΕ Ο ΔΑΣΚΑΛΟΣ 

UGO DE ROSA R.I.P. 1934-2023 89 ΕΤΩΝ









Ο Ugo de Rosa μαζι με τον Ernesto Colnago & τον Irio Tommasini,

αποτελούσαν μεχρι πριν μερικές ημέρες τους 3 γιγαντες της παλαι ποτέ Ιταλικής κατασκευαστικής σχολής σκελετων Δρομου.

Βεβαια υπήρξαν και παρα πολλοί άλλοι αξιόλογοι , ομως αυτοί οι 3 ήταν μαζί με τον Mario Rossin οι διασημότεροι και με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία του αγωνιστικού ποδηλάτου.



ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Ο ιδρυτής της εταιρείας Ugo De Rosa γεννήθηκε στις 27 Ιανουαρίου 1934 στο Μιλάνο της Ιταλίας. Πριν γίνει γνωστός κατασκευαστής σκελετών ποδηλάτων, ήταν επίσης ερασιτέχνης δρομέας. 

Το πάθος του De Rosa για τους αγώνες τον οδήγησε να σπουδάσει μηχανικός και μηχανικός σε ένα τεχνικό κολέγιο και το 1953 άνοιξε το πρώτο του κατάστημα και ξεκίνησε την κατασκευή αγωνιστικών ποδηλάτων.

Το 1958 του ζητήθηκε από τον διάσημο ποδηλάτη Raphaël Géminiani να του φτιάξει ένα ποδήλατο για το επερχόμενο Giro d'Italia(για τον Geminiani)Μετά από αυτό το αρχικό ενδιαφέρον, τα ποδήλατα De Rosa έγιναν θεσμός στο επαγγελματικό peloton της δεκαετίας του 1960. Η ομάδα Faema ήταν η πρώτη ομάδα που οδήγησε τα καρέ De Rosa. Άλλες ομάδες De Rosa της δεκαετίας ήταν οι Tbac (1964) και Max Majer (1967). Το 1969 ο De Rosa προσεγγίστηκε από τον Gianni Motta, ο οποίος ήθελε τον De Rosa ως κατασκευαστή και μηχανικό του. Ο De Rosa δέχτηκε και έγινε ο προμηθευτής ποδηλάτων και στην ομάδα του Motta.

Ήταν κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου που αναδυόταν ένα από τα μεγαλύτερα αστέρια της ποδηλασίας - ο Eddy Merckx. Ο DeRosa κατασκεύασε κάποια πλαίσια για τη Merckx εκείνη την εποχή, αλλά μόλις το 1973 επισημοποιήθηκε η σχέση τους και ο De Rosa έγινε ο επίσημος κατασκευαστής πλαισίων και μηχανικός για την ομάδα Molteni της οποίας ο Merckx ήταν αρχηγός. Ο Merckx και οι συναθλητές του κέρδισαν σχεδόν όλους τους μεγάλους ευρωπαϊκούς αγώνες, συμπεριλαμβανομένων των Tour de France, Giro d'Italia, Milan–San Remo και του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος. Αυτή η συνεργασία με τη Molteni παρέμεινε σε ισχύ μέχρι τη συνταξιοδότηση της Merckx το 1978.

Το 1981 ο De Rosa εργάστηκε ως τεχνικός σύμβουλος στη Merckx, ο οποίος ξεκίνησε τη δική του εταιρεία κατασκευής ποδηλάτων. Το 1974 ο Francesco Moser συνεργάστηκε με τον De Rosa για την ομάδα του Filotex και κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Αργότερα, το 1982, ο De Rosa ήταν χορηγός της ομάδας Sammontana με επικεφαλής τον Moreno Argentin και τον Giovanbattista Baronchelli.

Από το 1985 έως το 1989 ο De Rosa εργάστηκε με την ομάδα Ariostea - μια μικρή start-up ομάδα που αργότερα θα γίνει κυρίαρχη στους ευρωπαϊκούς αγώνες. Η ζήτηση για ποδήλατα De Rosa από τις νέες αγορές εκτινάχθηκε στα ύψη τη δεκαετία του 1980 - συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών, της Ρωσίας, της Ιαπωνίας, του Βελγίου και της Γερμανίας.

Στη συνέχεια, η εταιρεία του De Rosa ενω ξεκινησε με το μικρό εργαστήριο δίπλα στο σπίτι του κατόπιν μετακόμισε σε έναν μεγαλύτερο χώρο στο Cusano Milanino του Μιλάνου. Αργότερα, οι τρεις γιοι του μπήκαν στην επιχείρηση, με τον Danilo και τον Doriano να βοηθούν στη διαχείριση παραγωγής και τον Cristiano να αναλαμβάνει την εμπορική πλευρά της επιχείρησης. Το 1990 ο Ugo De Rosa ξεκίνησε την έρευνα και την ανάπτυξη σε σωλήνες τιτανίου, με αποκορύφωμα ένα νέο μοντέλο, το De Rosa Titanio, που χρησιμοποιήθηκε από την ομάδα Gewiss–Ballan το 1994.

Οι σκελετόι από αλουμίνιο και ανθρακονήματα προστέθηκαν στη σειρά προϊόντων το 1996 και το 2000 αντίστοιχα. Το 2005 η De Rosa κυκλοφόρησε το πλαίσιο Corum, ένα ελαφρύ ατσάλινο πλαίσιο που κατασκευάστηκε χρησιμοποιώντας σύγχρονες τεχνικές κατασκευής σκελετών. Στις 10 Δεκεμβρίου 2007, ανακοινώθηκε ότι η ομάδα UCI Continental, Team LPR θα οδηγούσε ποδήλατα De Rosa για την επόμενη σεζόν. Η ομάδα της UCI Continental Rock Racing χρησιμοποίησε τα ποδήλατα De Rosa μέχρι το τέλος του 2008. Για τη σεζόν UCI 2018, ο De Rosa επέστρεψε στην επαγγελματική ποδηλασία και είναι χορηγός της ισπανικής προ-ηπειρωτικής ομάδας Caja Rural-Seguros RGA. Για τη σεζόν UCI 2020, η De Rosa έγινε επίσημος προμηθευτής ποδηλάτων δρόμου για την Cofidis, μια ομάδα World Tour. Αυτό οδήγησε σε μια νίκη ενος ΕΤΑΠ στο Giro d'Italia του 2021 για τον Lafay.

Δεν υπάρχουν σχόλια: