13 Ιανουαρίου 2015

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΔΗΛΑΤΟ

Ξεκινάμε την χρονιά με  αισιόδοξα μηνύματα απο 3 Ελληνόπουλα ,που ολοκλήρωσαν την μελέτη και κατασκευή ενός 100 % ελληνικού ποδηλάτου.
Το FP .





Folding Project.

Ωραία ιδέα.Διπλώνει, ειναι πρακτικό, μπαίνει στο μετρό.Αξίζει να στηρίξουμε την ιδέα και γιατί όχι , να την προθήσουμε...
Η τιμή του ξεκινά απο 830 € ........ειναι αρκετά ανταγωνιστική......

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΠΑΙΔΙΑ...

12 Ιανουαρίου 2015

ΠΟΤΕ ΑΛΛΑΖΟΥΝ ΟΙ ΕΠΟΧΕΣ?

Πότε αλλάζουν οι εποχές?
πολλοί πιστεύουν οτι οι αναβάτες και οι επιτυχίες τους αλλάζουν την κάθε εποχή .
Η κυριαρχία των Bartali,Coppi, Anquetil  ,Merckx , Hinault, Indurain,   Armstrong,Cipollini,Contador, και πολλών άλλων πέραν του ταλέντου τους θα ήταν η ίδια αν δεν είχε την βοήθεια της τεχνολογίας?
Διαβάζουμε ή ακούμε στις συζητήσεις μας ,ή εποχή του  Merckx,ή η δεκαετία κυριαρχίας του  Armstrong, που σημαίνει την διαρκή και παρατεταμένη επιτυχία κάποιου πρωταθλητή. Ομως συνήθως η επιτυχία αυτή καθορίζεται απο ενα συνδυασμό παραγόντων πέραν του φυσικού ταλέντου του κάθε ποδηλάτη.
Η αλήθεια είναι οτι κάθε μεγάλος αθλητής που ξεπερνάει τις 2 συνεχόμενες σαιζόν επιτυχιών , αρχίζει να μπαίνει στο πάνθεον των πρωταθλητών.Ομως πέραν των επιτυχιών του και της εξωτερικής βοήθειας άλλων παραγόντων όπως η εξέλιξη της προπονητικής, των εργομετρικών,των αεροδυναμικών συρράγγων, του εξοπλισμού, ένα ΠΟΛΥ ΜΕΓΑΛΟ ΡΟΛΟ παίζει η ανάπτυξη της τεχνολογίας των υλικών.
Ατσάλι,αλουμίνιο,τιτάνιο, κάρμπον στους σκελετούς και στα εξαρτήματα, μια διαρκής εξέλιξη και ψάξιμο απο τους κατασκευαστές μας κάνουν και μας να ακολουθούμε τις εξελίξεις και να παρακολουθούμε με αγωνία.
Ομως αν προσεκτικά μελετήσει κανείς τις μεγάλες αλλαγές στην ποδηλασία τις έφεραν οι αλλαγές που έγιναν στην μετάδοση.
Η μεταφορά της δύναμης του ποδηλάτη γίνεται μέσω της πεταλιέρας στο πίσω γρανάζι. Ετσι απλά πρωτόγονα,  ρεαλιστικά 2 γρανάζια μια αλυσίδα...

Σκέψου....απλά....δύναμη ποδιών..............αλυσίδα..................γρανάζι..............

δαγκώνεις το τιμόνι κοκκινίζεις , λαχανιάζεις ,τα δίνεις όλα .....οτι έχεις και δεν έχεις.....δεν σε νοιάζει τίποτα....ούτε αν λαστιχάρει το πλαίσιο ,αν οι τροχοί σου είναι σιδερένιοι, μόνο φουσκωμένα λάστιχα  και έφυγες....

οι Μεγάλες αλλαγές έγιναν την εποχή που άλλαζαν τα πατήματα.Με αυτά προσαρμόζεται και η τάση της ποδηλασίας,ανεξάρτητα απο τον πάνω στο ποδήλατο είμαι εγώ ή εσύ ή ο Ullrich...
Οταν ο Γύρος Γαλλίας επέμενε στα θεωρητικά χαρακτηριστικά περί αθλήματος ,να απαγορεύει τις ταχύτητες στα ποδήλατα μέχρι λίγο πριν τον 2 ΠΠ, οι κατασκευαστές είχαν φτάσει στο να φτιάχνουν τροχό με 2 ή 3 ταχύτητες, με την συνοδεία ανάλογων σαζμάν.Στα σαζμάν κυριαρχούσαν πολλές τάσεις...Osgear, Simplex, Campagnolo Gran sport.
1937.H πρώτη επανάσταση.Ο Γύρος Γαλλίας επιτρέπει τις ταχύτητες ή επικράτηση του super champion "Osgear" συστήματος  που φέρνει τις μεγάλες αλλαγές στους χρόνους και στην σχεδίαση του Γύρου.

1947  Ο  Jean Robic νίκησε τον Γύρο Γαλλίας χρησιμοποιώντας ένα Simplex rear derailleur.  

Helyett Speciale

Μετά  ακολούθησε η εποχή των Bartali-Coppi με την Campagnolo... 
 
1946 H Campagnolo παρουσιάζει το Cambio Corsa όπου επηρεάστηκε σχεδιαστικά απο την Nivex 




1951 H Campagnolo πατεντάρει το παραλληλόγραμμο σαζμάν....
 Eπίσης στον δισκοβραχίονα με  151mm BCD(bolt-circle diameter)τα δόντια ήταν 47 το μικρό και 52 το μεγάλο. Bέβαια υπήρχε και κιτ προσθήκης ενός τρίτου γραναζιού μπροστά,για τις πολύ μεγάλες αναβάσεις.






 θέλετε και άλλες ιδέες ? 65 χρόνια ή βασική ιδέα ακόμη κρατάει γερά....

Δεκαετία 60.Η πλειοψηφία των ποδηλατών χρησιμοποιούν  στον πίσω τροχό τέσσερα ή πέντε γρανάζια.
Εμπρός αλλάζει το γρανάζι με την πλειοψηφία να χρησιμοποιεί 44 δόντια . 
Δεκαετία 70. Η πλειοψηφία των ποδηλατών χρησιμοποιούν  στον πίσω τροχό με έξι γρανάζια.

Βγαίνει νέος δισκοβραχίονας με 144 mm  BCD(bolt-circle diameter) και μπορεί να μπεί 42 δόντια γρανάζι.



Η SHIMANO στην πρώτη γενιά  DURA ACE χρησιμοποιεί 135mm  BCD(bolt-circle diameter)
και μπορεί να μπεί 39 αρι γρανάζι.





και άλλες αλλαγές?

1990:H ανακάλυψη του Mountain bike.Eφερε τις μεγάλες αλλαγές που επηρέασαν και την ποδηλασία δρόμου. Απο τα γρανάζια που έκαναν ευκολότερη την ζωή του ποδηλάτη,την δεύτερη επανάσταση στις πωλήσεις, έως την ανακάλυψη βουνών μονοπατιών που μόνο με ορειβασία μπορούσες να γνωρίσεις.
Η βάση όμως της ποδηλασίας δρόμου παραμένει η ίδια 65 χρόνια τώρα.Τι πιο διαχρονικό.
Κάρμπον-αλουμίνιο -ατσάλι στον σκελετό?
Αδιάφορο...όταν γυρνάς τα πεντάλ !!!


το ερώτημα βέβαια είναι τι επιτρέπει η U.C.I. και τι απαγορεύει?  Αυτό καθορίζει και τα πράγματα,γιατί θα μπορούσα να αναφέρω και τα αεροδυναμικά ποδήλατα της δεκαετίας του 1980, τους μικρούς ή μεγάλους τροχούς ,τις αερόμπαρες , τα ποδήλατα της Lotus ,Corima κλπ.
Eπι της ουσίας όμως ,τίποτα κοσμογονικό δεν έχει αλλάξει στην βασική σχεδίαση της μετάδοσης της κίνησης..
Τα συστήματα εσωτερικών ταχυτήτων ή το σύστημα Rohlof...δεν έχει εφαρμοστεί ικανοποιητικά σε αγώνες , και απαιτούν εξειδικευμένο σέρβις καθότι είναι πολύπλοκα...

Η συζήτηση μπορεί να συνεχιστεί......
 

31 Δεκεμβρίου 2014

Tommasini catalog 1992

Εδώ θα δούμε τα μοντέλα του Irio του 1992...

Γνωρίζω κάποιους φίλους που έχουν μια συμπάθεια για τις κατασκευές του Tommasini....









30 Δεκεμβρίου 2014

ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ 2015

ΑΓΙΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ-ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ 2015


      Το 2014 τελειώνει και έρχεται μια νέα χρονιά,γεμάτη ελπίδες και προσδοκίες για όλους μας,Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους όσους στήριξαν το blog αυτό που έφτασε 3500 περίπου entries μέσα στην χρονιά.Με 56 θέματα ,ξεκίνησα μια ιδέα που είχα,καθαρά για δική μου τρέλα, πιστεύω να σας άρεσαν και να επισημάνω οτι θα συνεχίσω έτσι.

Πιστεύω να σας αρέσει η θεματολογία του,να ενημερώνεστε συχνά για τις βόλτες μας,τις προπονήσεις μας και γενικά να βλέπετε με ενδιαφέρον τα θέματά του.Θα περιμένω φέτος περισσότερα σχόλια σας ,υποδείξεις ,ιδέες και ότι άλλο έχετε σκεφτεί. Αν θέλετε μπορείτε να μου στείλετε ένα e-mail ή να κάνετε σχόλια.Τα σχόλια που κάνετε μου δείχνουν και το ενδιαφέρον σας και ανοίγουν και μια συζήτηση γενικότερα,έτσι ώστε να έχουμε και μια επικοινωνία.
Θα ήθελα με αφορμή την κυκλοφορία ενός βιβλίου σχετικά με την ιστορία του ποδηλάτου στην Ελλάδα, να  βρώ την ευκαιρία να κάνω ένα ψηφιακό αρχείο με φωτογραφίες ,κείμενα,σημειώσεις ή ότι άλλο έχει ο καθένας στα συρτάρια του ή αν γνωρίζετε οποιονδήποτε ή ακόμη και καμιά φωτογραφία του παππού με το ποδήλατο. Οτι υλικό υπάρχει , ας μην είναι θαμμένο στα συρτάρια, αλλά ας βγεί έξω να θυμόνται οι παλιοί και να μαθαίνουν και νέοι.

Για φέτος,όπως και κάθε χρόνο,τέτοια εποχή τα μικρά παιδιά περιμένουν το δώρο τους,  έτσι και εμείς γιατί όχι,  μικρά παιδιά είμαστε περιμένουμε το δώρο μας.
Λοιπόν κάνω μια λίστα με τα δώρα που θα ήθελα από τον Άγιο Βασίλη.

1)Ενα NOS πλαίσιο lightweight παλιακό με σωλήνες COLUMBUS.


2)Μια τρόμπα δαπέδου



3)Μερικές μπλούζες μάλλινες











Καλή χρονιά, καλές προπονήσεις  και καλή διάθεση.




22 Δεκεμβρίου 2014

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΔΗΛΑΤΕΣ

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΕΔΩ.

Σπάνιο φωτογραφικό υλικό,που χάνεται με την πάροδο του χρόνου.Αξίζει να δούμε φωτογραφίες της προπολεμικής εποχής,ποδηλατικά ρούχα παρόμοια με τα ποδοσφαιρικά,ποδήλατα εντελώς ακατάλληλα για αγώνες , δείχνουν την δίψα για ποδηλασία που σε συνδιασμό με τα πενιχρά οικονομικά της εποχής, βγάζουν εναν χαμένο ρομαντισμό...








Αγώνες στο Τατόι ,σιρκουί,παλιοί θρύλοι της ποδηλασίας...ιστορίες που χάνονται στον χρόνο και  που μεταδίδονται απο στόμα σε στόμα, απο τους προπονητές στους αθλητές και ισως χάνονται.....στα συρτάρια του καθε παλιού αθλητή.



Γύρος θριάμβου για την Πρωταθλήτρια Ελλάδος ΑΕΚ στο γήπεδο της ΑΕΚ. Βαλμάς, Νταλίπης, Λουλούκος, Μαραγκός και Χατζηστεφάνου. Πηγή: Αρχείο Π.Α.Σ. «Ερμή» Μαρκοπούλου.


Οι ποδηλάτες του «Ερμή», Αθανασιάδης, Κώστας Μητσάκης και Βαγγέλης Τσιριδήμος στο Καλιμάρμαρο, στη γιορτή της Ολυμπιακής Ημέρας το 1971. Πίσω από τους ποδηλάτες του «Ερμή» διακρίνονται ποδηλάτες του «Απόλλωνα» Αθηνών. Πηγή: Αρχείο Π.Α.Σ. «Ερμή» Μαρκοπούλου.


Ο Στέλιος Βάσκος τερματίζει τρίτος στο Βαλκανικό Πρωτάθλημα που διεξήχθη στη Ρόδο τον Αύγουστο του 1975. Πηγή: Αρχείο Π.Α.Σ. «Ερμή» Μαρκοπούλου.

Βάσκος Τρίκαλα-Αθήνα

Κοβάνης


Ψάχνω φωτογραφίες και περιγραφές παλιών αγώνων Ποδηλασίας και περιμένω νέα απο κάθε λάτρη του ρετρό ποδηλάτου.   Επικοινωνήστε μαζί μου για να δημοσιεύσουμε σε αυτο το blog ότι έχει σχέση με την Ποδηλασία της Ρομαντικής εποχής..

24 Νοεμβρίου 2014

RALEIGH 531-ΒΟΛΤΑ ΝΟΕΜΒΡΗΣ 2014

Μετά απο 34 χρόνια απο την αγορά του,30 χρόνων απραξίας και 10 χρόνια απο τον τελευταίο του αγώνα,ξαναβγήκε να δουλέψει.
Εκανα μια βόλτα-προπόνηση,με γνήσιο χειμωνιάτικο καιρό εως την Αγία Μαρίνα όπου  με έβγαλε ασπροπρόσωπο.
Εγινε το επίκεντρο του θαυμασμού στην παρέα οχι άδικα πιστεύω, μιας και η εμφάνισή του κεντρίζει τα μάτια του ψαγμένου ποδηλάτη.
Τα πατήματά του μου θύμισαν παλιές καλές εποχές που έκανες ποδήλατο και η καθε βόλτα ήταν μια "πραγματική" προπόνηση.
Θα προσπαθήσω να κάνω φέτος περισσότερες προπονήσεις μαζί του .......γιατί πιστεύω οτι τα ποδήλατα μας πρέπει να τα καβαλάμε κιόλας ,αντι να τα έχουμε μόνο κρεμασμένα....
 
 



23 Οκτωβρίου 2014

Η Ιστορία του Γύρου Ιταλίας

Η ιστορία του Γύρου Ιταλίας, όπως αποτυπώθηκε στο φίλμ των κινηματογραφικών ταινιών της εποχής.
Οι Ιταλοί πάντα έδειχναν μεγάλο ενδιαφέρον στην προβολή των Εθνικών τους αγώνων ,πόσο μάλλον για τον Γύρο που προκαλούσε τον Παγκόσμιο θαυμασμό των φιλάθλων.
Ενα καταπληκτικό μουσείο αναφοράς βρίσκεται

ΕΔΩ 

ΓΥΡΟΙ ΙΤΑΛΙΑΣ ΝΟ 1

ΓΥΡΟΙ ΙΤΑΛΙΑΣ ΝΟ2


Mε βίντεο που εχουν αναρτηθεί στο you tube μπορούμε να δούμε τις χρονιές μία προς μία ,και να γευθούμε την ατμόσφαιρα της εποχής.Μιας εποχής ρομαντικής, με τις μάλλινες φανέλες, με τις παγουροθήκες στα τιμόνια, με τα γρανάζια της μεταπολεμικής περιόδου που ηταν 48 -52.Θα δούμε πως ανέβαιναν τις ανηφόρες,τα αλπικά περάσματα σε χωμάτινο τερραίν,πως πενταλάρανε οι Coppi,Bartali και οι λοιποί πρωταθλητές.
Οι ρυθμοί ήταν εξουθενωτικοί, τα σπρωξίματα ήταν μια "ανάσα" για τα παγωμένα πόδια....το κρασί ήταν το χαλαρωτικό στα διαλλείματα, το ντοπάρισμα της εποχής ήταν σκέτα ναρκωτικά....ή μοναδική διέξοδος το "πείσμα" .....και η "αντοχη"..
Αντοχή στις θερμοκρασίες,στην βροχή, στις συνθήκες, στον πόνο........
Ο Γύρος πάντα είχε μεγαλύτερο σασπένς λόγω του ότι γίνεται τον Μάιο και οι καιρικές συνθήκες ειναι ακόμη ευμετάβλητες.Οι νικητές πάντα απρόβλεπτοι , τα ετάπ ..πονηρά και οι θεατές φανατικοί μα και ρομαντικοί.

ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ.