17 Σεπτεμβρίου 2016

Born to be Champion-Μανώλης Ορφανουδάκης

Μανώλης Ορφανουδάκης

Με εντυπωσίασε ενα παλληκάρι απο την Κρήτη.Αντιγράφω απο το M-Bike την συνέντευξη του.

Το νεαρό της ηλικίας δεν έχει εμποδίσει τον Μανώλη Ορφανουδάκη να ξεδιπλώσει ένα σπάνιο ταλέντο στην ποδηλασία. Φέτος στέφθηκε Πρωταθλητής Ελλάδος στον δρόμο αντοχής και στο ατομικό χρονόμετρο, στο Cross Country αλλά και στην πίστα, στα αγωνίσματα Σκρατς, Πόντους, Ατομικό Πουρσουίτ, Ομαδικό Σπριντ και Όμνιουμ…

Όλα τα παραπάνω ήταν λόγοι αρκετοί για να θελήσουμε να τον γνωρίσουμε καλύτερα αλλά και να γνωρίσουμε καλύτερα στους αναγνώστες του MBike έναν νεαρό ποδηλάτη που έχει πετύχει όσο λίγοι στην ηλικία του.
Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως τον διακρίνει μια σπάνια ωριμότητα και σοβαρότητα – ειδικά όταν μιλά για ποδήλατο!
Πιστεύουμε πως το όνομα Μανώλης Ορφανουδάκης θα το ακούμε όλο συχνότερα τα επόμενα χρόνια… καθώς έχει όλα τα φόντα να εξελιχθεί σε ένα από τους σπουδαίους ποδηλάτες που βγάζει η Κρήτη.




Πόσων χρονών είσαι Μανώλη και τι κάνεις στη ζωή σου;Είμαι 16 χρονών, μαθητής της δευτέρας λυκείου, γεννήθηκα και ζω στα Χανιά.
Από πότε ασχολείσαι με την ποδηλασία;
Με την ποδηλασία ασχολούμαι από το 2009, ξεκινώντας από την κατηγορία των μίνι μικρών.
Και πότε θεωρείς πως ξεκίνησες να ασχολείσαι πιο σοβαρά με το αγωνιστικό ποδήλατο;
Στην αρχή, όπως όλοι πιστεύω, ξεκινάνε το ποδήλατο για χόμπι και όχι για αγώνες. Όσο ανεβαίνεις κατηγορία, τόσο ο ανταγωνισμός μεγαλώνει και οι αγώνες έχουν όλο και πιο πολύ ενδιαφέρον. Εγώ άρχισα να βλέπω πιο σοβαρά την αγωνιστική ποδηλασία από την ηλικία των 14, όπου ήμουν τελευταία χρονιά παμπαίδας. Τότε άρχισα να προσέχω πιο πολύ τη διατροφή μου και την ξεκούρασή μου.




Ποια είναι τα όνειρά σου για το μέλλον; Πώς θα ήθελες να δεις τον εαυτό σου σε μερικά χρόνια;
Σίγουρα το όνειρο κάθε ποδηλάτη είναι να γίνει επαγγελματίας, δηλαδή να φτάσει στο επίπεδο Pro Tour. Βέβαια, για τα ελληνικά δεδομένα αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολο. Μόνο ένας κατάφερε να φτάσει ως εκεί . Αυτό όμως μου δίνει κίνητρο για να προσπαθώ περισσότερο χωρίς να ξέρω αν είμαι ικανός να τα καταφέρω.
Φέτος διακρίθηκες σε πίστα, δρόμο αλλά και ΜΤΒ. Έχεις αρχίσει να ξεχωρίζεις ποιο είδος ποδηλασίας σου ταιριάζει περισσότερο ή ακόμα είσαι σε διαδικασία αναζήτησης;
Φέτος, μπορώ να πω ότι τα πήγα αρκετά καλά σε όλα τα είδη. Δεν είμαι ακόμα σε θέση να απαντήσω με σιγουριά πού θα καταλήξω αλλά  η ποδηλασία δρόμου με έλκει περισσότερο.
Το 2016 ήταν μια ιδιαίτερα πετυχημένη χρονιά για σένα. Πες μας, τι κατάφερες φέτος;
Φέτος, όντως ήταν η πιο επιτυχημένη μου χρόνια, για όλα τα χρόνια που κάνω ποδηλασία, έχοντας πετύχει όλους τους στόχους που είχα βάλει.
Και ποιοι είναι οι στόχοι σου για την επόμενη χρονιά.
Την επόμενη χρονιά γίνομαι έφηβος, μία σαφώς πιο δύσκολη κατηγορία και θα προσπαθήσω να φέρω το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. Επίσης, θέλω να πάω στο εξωτερικό για να ανεβάσω το επίπεδό μου.
Μίλησέ μας για τον προπονητή σου και το ρόλο που παίζει στην εξέλιξή σου ως ποδηλάτη.
Το πιο σημαντικό για τη βελτίωση ενός ποδηλάτη είναι η προπόνηση που κάνει. Φυσικά, δεν μπορείς να το πιτύχεις αυτό χωρίς τον κατάλληλο προπονητή. Από τότε που άρχισα το ποδήλατο, προπονητής μου είναι ο Αντώνης Φραγκιουδάκης. Δεν έχω εμπειρία από άλλον προπονητή αλλά γνωρίζω καλά ότι πριν από εμένα σίγουρα έχει βγάλει πολύ καλούς ποδηλάτες και είμαι βέβαιος ότι μετά από εμένα θα παρουσιαστούν και άλλοι. Σε εμπνέει ως προπονητής. Δεν βγάζει μόνο το πρόγραμμα, αλλά θα είναι πάντα εκεί για ό,τι απασχολεί τον κάθε αθλητή του ξεχωριστά, ξοδεύοντας άπειρες ώρες από τον χρόνο του.
Έχεις κάποιους που σε υποστηρίζουν σε επίπεδο εξοπλισμού;
Η ελληνική αντιπροσωπεία της Fuji αλλά και το κατάστημα Bike Doctor με υποστηρίζουν στο κομμάτι της ποδηλασίας δρόμου.
Ποια είναι τα πλεονεκτήματα να ζεις στην Κρήτη και να κάνεις ποδήλατο και ποια τα μειονεκτήματα;
Η Κρήτη είναι ένα θεσπέσιο μέρος για να κάνεις ποδήλατο. Το ανάγλυφο, τα φανταστικά τοπία σε συνδυασμό με τον καιρό που την καθιστούν ένα ιδανικό μέρος γι’ αυτό το άθλημα.  Σίγουρα, όποιος έχει ποδηλατήσει στην Κρήτη δεν το μετάνιωσε. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια αρνητικά. Οι δρόμοι δεν είναι και στην καλύτερη κατάσταση και οι οδηγοί δεν σε προσέχουν αρκετά. Όλα όμως τα ξεχνάς όταν ανεβαίνεις το φαράγγι του Θερίσου. Επίσης, αν δεν είσαι λάτρης της ποδηλασίας δρόμου, τα βουνά με το mtb θα σε καταπλήξουν.
Με ποιον μεγάλο ποδηλάτη θα ήθελες να βγεις προπόνηση;
Θα ήθελα να βγω προπόνηση με τον Γιάννη Ταμουρίδη, για να μοιραστεί μαζί μου τις εμπειρίες που έχει βιώσει ως τώρα και στην επιστροφή της βόλτας να μπει στην παρέα μας κι ο Peter Sagan!

Δεν υπάρχουν σχόλια: